سوالات متداول درباره رزین

فهرست عناوین

سوالات متداول درباره رزین

در این بخش به چند مورد از سوالات متداول در ارتباط با رزین پاسخ خواهیم داد. سوالاتی که در طول کار با رزین می تواند برای هر یک از ما پیش بیاید .

رزین چگونه سفت و خشک می شود ؟

هر رزینی خشک کن یا همان هاردنر مخصوص به خود را دارد که پس از ترکیب میزان درست آن با رزین باعث ایجاد واکنش شیمیایی خشک شدن رزین می شود.میزان ترکیب هاردنر با رزین بر روی بسته بندی آن درج شده است ، اگر غیر از این باشد باید از فروشنده سوال کنید .

آیا با رزین می توان در منزل کار کرد ؟

بعضی از رزین ها مانند رزین پلی استر به دلیل بوی نسبتا تند و زننده ای که دارند بهتر است در محیط بسته و کوچک مثل اتاق های خانه استفاده نشود ولی رزین اپوکسی که نسبتا بی خطرتر از بقیه است را می توان با رعایت نکات ایمنی مانند استفاده از دستکش ، عینک ، ماسک مناسب و تهویه صحیح محیط ، در منزل استفاده کرد.

زمان خشک شدن رزین چقدر است ؟

با توجه به دمای محیط و شرایط آب و هوایی، این میزان می تواند متفاوت باشد . در صورتی که هوا گرم باشد و دما از ۲۰ درجه سانتی گراد کمتر نباشد ، رزین پلی استر نهایتا بین ۱۰ الی ۱۵ دقیقه و رزین اپوکسی حدود ۱۰ ساعت زمان نیاز دارد تا خشک شود ( البته این برای زمانی است که ترکیب هاردنر و رزین به درستی انجام شود ) ولی اگر میزان هاردنر کم یا زیاد باشد قطعا زمان خشک شدن رزین اپوکسی متفاوت خواهد بود .

آیا می توان رزین ها را با هم مخلوط کرد ؟

در صورتی که از یک نوع و از یک کارخانه باشند ، ممکن است بتوان این کار را کرد در غیر این صورت امکان پذیر نیست .

آیا همه رزین ها به یک روش و به یک میزان مخلوط می شوند ؟

خیر ، هر رزینی خشک کن مخصوص به خود را دارد که علاوه بر نوع خشک کن میزان مخلوط کردنشان با رزین هم متفاوت است و همچنین روش هم زدن آنها با هم فرق می کند که با توجه به نوع رزینی که استفاده می کنید باید طرز کار با آن را هم بیاموزید .

آیا رزین مخلوط شده را می توان نگهداری و بعدا استفاده کرد ؟

در صورتی که فقط رنگ یا پر کننده اضافه شده باشد می توان نهایتا تا یک هفته نگهداری کرد ولی بیشتر از این زمان کیفیت مواد پایین خواهد آمد ، ولی در صورتی که خشک کن یا هاردنر اضافه کنید باید آن را همان لحظه استفاده نمایید .

آموزشگاه رادیس

آموزشگاه رادیس با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای فعالیت خود را از سال 1394با هدف آموزش نیروی کار تخصصی و اشتغال زایی در سطح کشور فعالیت خود را در شهر تبریز آغاز نموده و با برگزاری دوره های متعدد آموزشی متفاوت در زمینه های معماری، هنرهای تزئینی ، هنرهای تجسمی ، فناوری اطلاعات ، امور مالی و یازرگانی با بهره گیری از اساتید به نام بومی و غیر بومی، توانسته علاقه مندان بسیاری را روانه بازار کار کند.

با ما در ارتباط باشید:
آدرس

تبریز، ولیعصر، خیابان تختی، فلکه ابن سینا به طرف پارک زیتون (100 متر نرسیده به پارک) 

تلفن ها

 33293958 – 33298421 – ( 041)

09353964863

سئو سایت: طراحان وب تبریز